pondělí 17. listopadu 2014

Slaný dýňový koláč = naprostý luxus

Nedávno jsem měla upéct něco z dýně a kapkejků a všeho možného je plný internet. Variant na slano jsem ale moc nenašla a tak jsem si řekla, že zkusím tento recept na slaný koláč. Musim říct, že mě dýně fakt baví. Má taaaak krásnou barvu a ta chuť je prostě boží. Vzhledem k tomu, že nedokážu odhadnout váhu, koupila jsem skoro kilo a půl velkou Hokaido. Ale nevadí, zbytek jsem použila na polévku. Sice jí teď budu jíst asi týden, ale mě to neva ;-)





Recept na koláč:
400 g dýně
3 vejce
150 g tvrdého sýra
1 hrnek polohrubé mouky
1/2 hrnku oleje
1/2 prášku do pečiva
3 stroužky česneku (já dávám sušený)
200 g klobásy
sůl 
pepř
1/2 cibule (nemusí být)

Dýni a sýr nastrouháme nahrubo a klobásu nakrájíme na malé kostičky. Přidáme ostatní ingredience a zamícháme. Samozřejmě osolíme a opepříme podle chuti.


Těsto vylejeme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme na 180 stupňů cca 30 minut.


Musim říct, že mě ta chuť mile překvapila a stráááášně mi to chutná. Samozřejmě může být i bezmasová varianta, ale to je vám asi jasné že? :-)

Snad jsem vás trochu inspirovala a nebo aspoň navnadila na další recept z dýně ;-)

Vaše Péťa




Žádné komentáře:

Okomentovat